Samita hämtad nu :)

I onsdags körde vi över nya foderhästen till mitt stall, ägaren och jag. Det visade sig dock att Samita inte alls var särskilt sugen på att kliva in i transporten. Hon visade sin motvilja genom att stegra sig upprepade gånger, vilket är en rätt otrevlig ovana för den som håller i grimskaftet. Men efter en timme så gick hon faktiskt in och stod snällt kvar så jag kunde sätta fast bommen bak. Jag blev lite förvånad faktiskt, trodde att det skulle ta ett par timmar till med tanke på hur hon betedde sig...

Hon är ovan helt enkelt och har inte blivit lasttränad som unghäst så det är ett jobb jag har framför mig. Men enligt mig finns det inga omöjliga fall så det ska nog bli bra. Men sätter nog på hjälm och säkerhetsväst för säkerhets skull.

Samita har varit väldigt lugn och harmonisk trots att hon bytt miljö och verkar trivas. Igår gick vi en promenad och sen satt  jag upp och travade lite på ridbanan. Traven känns himla fin. Imorse släpptes hon ihop med två andra nya ston och det gick lugnt till. Idag ska jag och Monika rida ut lite senare ikväll, ser fram emot det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0