Otäck incident i stallet

När jag kom till stallet i söndags kom Nina och några andra springande mot mig och ropade (det man fasar för att höra) nämligen: "Ring veterinär och brandkår"! Och jag svarar: "Varför då? Vad har hänt"? och känner en otäck orosklump växa sig i magen. "Bara det inte är min" tänkte jag. Det visade sig att det var Frodo som under lastträningen vänt sig i transporten och rest sig på bakbenen så huvudet slog igenom taket. Och där fastnade han med huvudet utstickande som ett periskop. Men ganska snart fick ägaren och medhjälparen lös honom och de kom gående tillbaka till stallet till synes oskadda. Han hade tur den här gången Frodo. Andra gånger har hans ägare berättat att han gjort likadant och skadat sig illa och behövt  veterinärvård. Tyvärr tycker ägaren att detta problem är så stort så han ska avlivas på torsdag. Hon har kämpat med honom i tre år och det blir inte bättre.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0