Lördag

Var ute och gick med Samita och efter det longerade jag henne på volten. Det visade sig att mina inspänningstyglar var alldeles för långa så de gjorde ingen nytta alls. Hon är så liten! Men, vilken fin trav hon har med lite swung  såg jag nu:)    

Här är hon i boxen



När jag skulle hämta henne från hagen kom hon och ville gå in medan de andra stod kvar och betade. Hagen ligger under en kraftledning och när jag skulle sätta på grimman tror jag metallen blev elektrisk för hon ryggade undan flera gånger. Hon blev lite rädd för mig som utdelade stötar bara sådär, så hon gick undan. Till slut fick jag tag i henne och lindade grimskaftet runt ansiktet som en grimma. Ska köpa en repgrimma imorgon så hon slipper det där, den innehåller ingen metall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0