Lastträning

Idag kom Samitas ägare ut till stallet för att lastträna med mig och pålle. Jag hade satt på mig hjälmen och säkerhetsvästen för jag förväntade mig samma beteende som när vi hämtade henne för 1,5 vecka sen. Men tji fick vi för hon gick rakt in nästan på en gång! Helt otroligt. Sist stod hon på bakbenen och höll på över en timme innan hon gav upp. Nu var problemet istället att hon hade lite för bråttom ut och bestämde själv när hon behagade gå ut så vi hann inte  få dit bakbommen innan hon var halvvägs ute. Då övade vi på det, att hon skulle stå kvar tills hon fick kommandot "backa" och inte få panik för att vi höll emot lite i grimman. Till slut gick det att få henne att stå kvar. Hon var så duktig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0