Återbesök kliniken idag

Idag var jag och Annika på kliniken och tyvärr såg det väl inte så mycket bättre ut. Positivt är att han är mindre halt på vänster fram på mjukt underlag när man longerar.  Höger bak var detsamma och när han travar på stallgången haltar han fortfarande lika mycket vä fram. Han blev återigen sprutad i alla fyra lederna och ska vila i fyra veckor med lite skrittpromenader. Efter det är det dags för återbesök igen och då kommer veterinären kunna säga hur det blir.

Matilda hade feber igår igen när maken hämtade henne hos dagmamman. Så fort hon avslutat en kur med antibiotika dröjer det bara någon dag så får hon feber igen. Igår tog han henne till lättakuten och de fick ta prover på henne så hon inte också har fått Ecoli bakterier som han haft problem med. Det kommer ta några dagar att få svar.

Känner mig så obeskrivligt trött och orkeslös men det kanske beror på den psykiska påfrestningen av att jag oroar mig för hästen? Haft ont i magen i ett par dagar och mått illa med. Kanske psykiskt, vet inte riktigt. Skönt när allt detta är över, det är så jobbigt att inte veta vad som kommer hända.

Kommentarer
Postat av: Anna panna på jobbet

Hej hopp,

Inte konstigt om du känner dig trött och inte mår bra, det är och har varit lite mycket privat verkar det som...STOR kram får du iaf.

:-)

2009-03-18 @ 08:08:04
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0