Nersprungen av häst :(

Hade intaget i stallet idag och när jag skulle ta stoet Braila hinner jag bara uppfatta att jag satt på henne grimman och sen öppnat grinden och plötsligt en smäll och sen låg jag där i geggan på marken. Hinner tänka att bäst att rulla åt vänster för nu kommer väl alla andra hästar också utfarande och springer över mig vilket visade sig vara fel (som tur var). De stod kvar i hagen med tråden till grinden liggandes på marken. Braila hade stannat några meter bort så henne var det bara att fånga in.  Jag hade nog tur för just i denna stund känns det rätt ok i kroppen men imorgon kommer jag nog känna mig mörbultad. Hästen fick ett straff, hon stoppades in i en annan hage själv och fick vänta tills sist med att komma in och då satte jag på en kedja under hakan för säkerhets skull. Det är tydligen inte första gången detta händer med just denna häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0