Tävlingen idag!!!

Den här dagen blev hur kaotisk som helst men slutade bra ändå :)
Det började med att jag på vägen till tävlingen snopet kom på att jag glömt tävlingskavajen hemma. Morr. Är osäker på om man får starta i skjorta om det inte är varmt väder förstås för då brukar det gå bra. Men +1 var nog inte tillräckligt varmt ändå. Ringde Nina helt förvirrad eftersom jag trodde att hon bodde kvar i Bandhagen som ligger nära Farsta Ridskola fast hon flyttade till Solna för typ ett år sen.  Hon kanske hade en kavaj jag kunde låna eftersom hon tävlat mycket. Hon befann sig i Solna centrum så det skulle ju aldrig funka. Ringde maken och bad honom komma med kavajen, tänkte att han kanske skulle hinna iallafall. En nätt liten resa på 5 mil sådär...

Miss nr 2: Jag hade beräknat starttiden helt galet så när jag och Martina (och Sixten förstås) kom fram till tävlingen hade jag 3 ekipage innan det var min tur. Alltså ungefär 15 minuter att ta ut hästen, klä på och rida fram!!! Blev uppläxad av överdomaren som undrade hur jag kunde vara så ansvarslös och komma så sent osv, osv. Jag sa att "du har helt rätt men det inträffade lite oförutsedda saker och dessutom är jag inte särskilt rutinerad på att tävla". Efter mycket om och men och räknade från funktionärer och den sura (men snälla) överdomaren tilläts jag starta iallafall sist av alla. Yes, då hade vi inte åkt förgäves. Kavajen kom i tid, lycka.



Han var så duktig på tävlingen fast hörnen var ganska läskiga så hörnpasseringarna blev sådär. Sen stod han inte riktigt still i en av halterna så det drog ner resultatet lite. Det var en LC:1 och vi fick 57,04 %. Det var faktiskt vår första tävling ever som ekipage och det gick bättre än jag vågats hoppas på. Jätteroligt. 


Kommentarer
Postat av: Maria

hihi..vad tokigt!!! MEN vad fiiiiiin han är :). ...sitter och kollar på hästhoppning från Bordeu nu faktiskt :).

Kram på dig och hoppas att det går bättre nästa gång.

2009-02-08 @ 23:42:14
Postat av: Anna S

Hej Maria, kul att du läser bloggen :)

Jag är jättenöjd med vårt resultat eftersom det var 29 startande. Hoppas vi ses någongång snart. Kram, Anna

2009-02-09 @ 13:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0