Lektion idag för ny tränare

Idag red jag för första gången för en för mig ny tränare som hette Lisa. Hon är c-tränare och LA domare och jobbar även på Överby. Vi började med Kyra Kyrkunds ABC vilket går ut på att se hur väl hästen svarar för renodlade hjälper som att göra halt och sätta igång. Sixten svarade väl sådär i början men efter korrigering i halten samt vid igångsättning gick det bättre. Lisa tyckte att jag red med alldeles för långa tyglar och det har jag inte alls tänkt på men SIxten går faktiskt och drar tyglarna ur handen på mig. Shit vad bra han gick efter ett tag och speciellt i galoppen, riktigt samlat! Jättekul var det, ser fram emot nästa söndag då hon kommer igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0