Äntligen har poletten ramlat ner

Red lektion idag för tredje gången för Lisa. Redan på framridningen kändes Sixten såååå fin, mjuk och svarade direkt på hjälperna och inte ett dugg tjafsig i munnen. Vi hade egentligen tänkt att Lisa skulle longera mig med Sixten inspänd så jag bara behövde koncentrera mig på sitsen men det behövdes inte för han var så fin. Vi tränade övergångar: galopp till trav och hur jag ska få honom att behålla formen och det gick bra en gång av tre iallfall. Jag brukar alltid ha problem med att han blir 3 meter lång och bara älgar iväg med skallen i vädret...Nu vet jag hur jag ska få bukt med det. Superkul är det att han äntligen börjat lossna och orkar mer och jobbar rätt iallafall bitvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0