Andra lektionen för Lisa

Idag red jag för Lisa igen och det var verkligen jobbigt. Vi jobbade med min sits, jag har en tendens att skjuta fram axlarna och hamna aningen framåt så jag måste tänka på att spänna magen och räta upp mig. Tydligen så är jag även dålig på att trampa ner hälarna  och ibland drar jag även upp  knäna. Vem sa att det var lätt att rida? Sixten har en tendens att inte spåra på volten, bakdelen sticker gärna iväg lite åt vänster och det gör att han kommer undan att arbeta rätt. Men idag fick jag rida lite öppna åt vänster i båda varven och vips så slutade han bli tjafsig i munnen och gick jättefint. Han har även blivit lite piggare, var lite loj ett tag men nu har jag höjt havregivan och det verkar hjälpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0