Älgmöte igår

Jag och pållen var ute igår på en tur i skogen. Red på en stig som slutade vid en äng och där ser jag något stort och mörkt längre fram. Jag tänkte är det en häst men står den inte utanför hagen i så fall? När jag kom lite närmre såg jag att det var en stor älgtjur och den befann sig kanske 20 meter från oss. Sixten blev lite uppspelt och spänd och tittade på älgen och den glodde tillbaka. Vänder den inte och springer iväg nu så vänder jag för jag vågar inte gå närmare tänkte jag. Och det var precis vad den gjorde. Puh! Sixten ville haka på älgen för han började trava och springa efter, han kanske tyckte att han behövde en älgkompis för att bredda sitt kontaktnät. Konstigt det där, jägarna säger att de aldrig ser några älgar men vi ryttare ser dem mest hela tiden. De kanske borde jaga till häst istället? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0