Veterinärbesiktning idag

Hade veterinären ute idag för jag ville att hon skulle kolla eventuell hälta med hjälp av longering och böjprov eftersom det var ett år sen det gjordes en kontroll. Inte för att det egentligen är något speciellt som jag märkt förutom att han gärna skjuter ut med bakdelen lite till höger när jag rider och gärna fattar höger galopp i vänster varv. Böjprovet kunde inte genomföras pga halka både inne och ute, stallgången visade sig vara alldeles för hal. Vi nöjde oss med longering och att hon kände igenom honom efter gallor och andra konstigheter.

Hon såg ingen hälta eller annat konstigt under longeringen (puh) och inga gallor heller. Men däremot ömmade han väldigt på ryggen och då särskilt på vänster sida. Misstänker att det skulle kunna vara sadeln som blivit för trång, han har muskat sig en del på ryggen sen jag provade ut den. Ska boka tid hos sadelutprovaren snarast. Tömkörde idag och tänkte rida barbacka imorgon så han får slippa sadeln så långt det är möjligt och se om det blir bättre. Är så glad att han verkar ok i benen iallafall!  


Kommentarer
Postat av: Martina

Vad skönt att det inte var något värre iallafall :)

2008-11-21 @ 22:35:43
Postat av: Anna S

Ja det tycker jag med! Skönt att veta att allt är bra i benen iallfall.

2008-11-24 @ 12:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0