Massor av snö

Åh vad härligt, det har kommit massor av snö här och det är så vackert. Igår var vi ute med lilla Matilda som fick prova på att åka pulka för första gången i sitt liv och hon verkade tycka att det var roligt. Senare fick hon gå lite där det var plogat men hon ville sticka av off-road ut i terrängen men se det var inte så lätt. Det var iallafall 10 cm snö och det är ganska mycket i förhållande till hennes 76 cm långa kropp. Så hon stöp på näsan och ansiktet rakt ner i snön. Det var ingen behaglig upplevelse tyckte hon, kallt och blött så hon började gråta. Men jag hade en torr bebistrumpa med mig i fickan och kom till undsättning.

Senare samma dag åkte jag till stallet och tog ut Sixten på en skogstur i snön och red  barbacka. Det är väldigt sällan jag rider barbacka faktiskt och jag fick lite flashbacks från när man var liten och ofta red utan sadel. Det svåra är ju bara att komma upp på hästens rygg 1,64 m ovan mark. Jag klättrade upp på några lastpallar som vi har på stallplan och vid andra försöket satt jag på pålles rygg.  Och jag satt kvar hela ridturen, men tilläggas bör kanske att jag bara skrittade...

Kommentarer
Postat av: eva

åhhh mysigt....saknar er jättemycket!! kram kram

2008-11-25 @ 13:02:20
URL: http://evapinglans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0