Varit på hästuppvisning idag

Ett av mina gamla stall hade familjedag idag så jag och sonen var där. Camilla med sin son mötte upp oss där. Först var det höjdhoppning och det var två superduktiga tjejer som hoppade högst, tror att de slutade på 1,5 m. Sen var det hästfotboll: de var två i varje lag och hade en jättestor typ pilatesboll som hästarna fick sparka på eller rättare sagt skjuta framför sig. Nuddade bollen kortsidan i ridhuset räknades det som mål. Såg rätt så kul ut, Sixten skulle nog uppskatta att ha en sån jätteboll att leka med i hagen. Får fråga vart man köper såna. Den här delen intresserade Isak mest eftersom det var bollar inblandade, han är ju inte mycket för hästar annars. Efter det kom det in en tjej med sin Lusitano och hade dressyruppvisning. Ryttarinnan hade en röd mantel på sig och då berättade Camilla att nån hon kände hade fått en mantel i 30-års present av sin medryttare. En hemsydd mantel  är ju ganska otippat att få i present och vad fasen ska man använda den till? Kul dag idag, jag träffade en massa gamla bekanta som jag inte sett på tio år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0