Till häst i skogen igår....

Fick låna Smaiky i mitt gamla stall och red ut i skogen igår. Stressade till stallet efter maken kommit hem så det inte skulle hinna bli kolmörkt. Det var första gången jag red Smaily och han skötte sig väldigt bra, inte alls lika hoppig och tittig som Sixten. Det blev en ganska lugn tur för det var rätt hårt och fruset i marken. Åhh det var sååå roligt att vara i stallet igen, allt pysslet känns som terapi! Kul att prata med stallkompisarna är det ju också och de ville såklart höra hur Sixten har det. Längtar tills det blir lite varmare ute och därmed bättre underlag. Har bestämt mig för att boka in en tur på islandshäst, det var längesen. Tölta är ju så häftigt och de är ju så gulliga, som små nallebjörnar islandshästarna.

Kommentarer
Postat av: Annette

Ja nog kan de tölta islandshästarna. Men vad du borde titta på är hingstvisning på dessa "nallebjörnar" den 20 april om du har en stund över. Där kommer de även att visa "flygande pass" och andra gångarter som kan vara härliga att se. Dessutom är där många snyggingar på fyra ben för den som vill se mer av islandshästen.
Vill du träffa islandsföl så säg till bara. Jag vet precis vart jag ska hitta dem !
Den 19 mars är det hingstvisning på strömsholm för "vanliga" hingstar. Kanske också något spännande ?

2008-03-10 @ 16:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0