Sixten sämre

Pållens förkylning har blivit värre, upptäckte igår att han hade 39,4 grader i temp och hostade mer. Han fick stå inne inatt och imorse låg febern på 40,2 grader och han hade inte druckit vatten på hela natten (han har hink). Han började se riktigt "uppdragen" ut pga vätskebrist. Ringde Finsta jourveterinär idag på morgonen och hon sa att hon redan hade en häst i samma stall som hon ändå skulle titta på så då kunde hon ta min med. Veterinären trodde att det var ett virus han fått och gav honom febernedsättande samt dropp. Jag var tvungen att leka sjuksyrra och sitta på en pall och vakta honom i sisådär fyra timmar medans droppet sakta droppade ner samt byta droppåse. Jag fick lunch levererad där på min post samt senare kaffe och hästtidningar att fördriva tiden med av mina snälla stallkompisar. Efter ett tag började faktiskt Sixten kvickna till och se lite piggare ut. Imorgon ska jag hämta ut och ge honom slemlösande medicin och jag hoppas verkligen att han börjar dricka av sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0