Ridlektion igår

Åh vad jag såg fram emot lektionen för Gun (som jag inte ridit för förut). Lite smånervös var jag också fast det gick över väldigt fort. Jag har ju inte ridit ordentligt på ett år pga graviditet och halt häst och att han varit utlånad. Om vi säger så här, jag vill mer än vad min kropp klarar av när det gäller ridningen. Först fick jag rida runt lite som jag brukar och göra det jag brukar göra och så tittade hon bara. Hon sa efter en stund att jag ger för lite stöd på yttertygeln samt att jag har en tendens att dra tillbaka innerhanden när jag vill böja honom i nacken och det tygeltaget ska ju  vara ledande och inte förhållande (helt omedveten om det). Vi tränade mest på övergångar och på slutet lite skänkelvikning i trav. Hon tyckte att Sixten såg trevlig ut och sa att "det här kommer att bli bra när han blir starkare ska du se". Roligt, roligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vad härligt att höra att hon gillade honom. Visst är det rätt fascinerade hur mycket man ibland gör utan att man är medveten om det. Inte förrän någon påpekar felen reagerar man och undra "varför gör jag så egentligen, jag vet ju hur det är"

Kul att höra i alla fall.

2008-07-11 @ 12:42:27
URL: http://buzfamily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0