Min första häst Alex Knife f-87

Det här är fd travhästen Alex som jag köpte 1994. Min allra första egna häst! Jag köpte honom från Göteborg och min pappa och min pojkvän (numera äkta hälft) var med för att hämta hem honom. Det visade sig vara lättare sagt än gjort för Alex hade ingen större lust att åka någonstans och vägrade att gå in i hästtransporten. Fd ägaren tyckte att vi skulle sätta linor bakom rumpan (på hästen!) och det prövade vi. Min hästrädde pappa höll i den ena linan och jag sa "vad du än gör släpp inte".  Alex tyckte även att linor bakom rumpan var mycket obehagligt och började sparka bakut - mot min far. Men pappsen som gått in för sitt uppdrag till 100%  tycktes inte bry sig särskilt mycket om hovarna som ven runt öronen och insåg nog inte att hans liv var i fara. Han stod helt enkelt orubbligt kvar och höll för kung och fosterland. Men jag som ville ha min far kvar i livet ännu ett tag skrek att han skulle släppa taget. Och som tur var gjorde han det. Han förstod nog inte hur farlig situationen varit. Efter ett par timmars slit så fick vi in Alex i transporten iallafall och kunde påbörja färden hem.
image7
Alex blev en mycket trevlig ridhäst när han musklat sig lite och tyckte även om att hoppa. Fast inte högre än 80 cm sisådär och bara när han var på rätt humör. Vet tyvärr inte var han finns nu och om han är i livet.

Kommentarer
Postat av: Annikka

Hej!

Jag heter Annikka och sökte på min hästs namn och hittade din blogg. Nu ville jag bara säga att Alex lever och mår alldeles utmärkt! :) Har ägt honom i sju år snart. Hur länge sen var det du ägde honom och hur länge? Vore kul att få reda på lite info om Alex då jag faktiskt inte vet så mycket om hans förflutna. Ha det så bra! Mvh Annikka

2008-12-08 @ 00:05:41
Postat av: Anna S

Jättekul att du skrev, har mailat dig och berättat mer, fast jag hade honom bara i ett år. Jag blev så glad att han lever och mår bra trots sina 21 år. Vore kul att hälsa på om han inte bor för långt bort förstås. Hls, bloggerskan Anna

2008-12-10 @ 18:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0