Min andra egna häst Athena....

Det här är stoet Athena som jag köpte efter att jag sålt Alex. Hon hette faktiskt Sanna från början men det tyckte jag var ett människonamn så jag döpte om henne. Athena är född -88  e:Parant ue:Oberon och var nog en av de vackraste hästar jag hade sett. Nästan svart med vit stjärn och några halvstrumpor.  Jag föll pladask när jag var och tittade på henne och under provridningen ramlade jag faktiskt av hi,hi. Hon gjorde ett sånt jätteskutt över ett hinder och använde hela ryggen så jag åkte i backen. Men det gick bra.image14

Den här bilden är tagen när vi är på vår första dressyrtävling. Athena hade lite egna åsikter om vem det var som bestämde i vår relation så hon bockade nog en eller två gånger i dressyrprogrammet när jag försökte få henne i galopp. Hon tyckte att trav var en utmärkt gångart just då och jag fick kicka till ordentligt med skänkeln - därav protesterna. Dressyr var inte riktigt vår grej men däremot var hoppning vår melodi.

image15
Oftast gick det riktigt bra på tävling. Vi hoppade mest 90 cm och 1 m men även någon 1.10 klass. Fast när det var utomhussäsong och särskilt om det fanns otäcka får i närheten av hoppbanan, då blev det tvärstopp. Oftast vägrade vi ut oss på första hindret. Jag blev aldrig klok på vad det var som gjorde att hon ofta vägrade ut sig utomhus! Kanske var det för mycket att titta på.

Kommentarer
Postat av: eva

men du..vilken jättehäst..hade jag aldrig vågat mig upp på....e ju höjdrädd....hoppas det e bra med er..själv har jag magsjukan..med feber..det var typ sen år 2000 sist....kram kram

2008-02-08 @ 14:46:40
URL: http://evapinglans.webblogg.se
Postat av: Fredrik

fina bilder

2008-02-08 @ 16:50:11
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: Martina

Oj, hon var riktigt fin hon :)

2008-02-09 @ 21:38:03
Postat av: Moi

Ja hon ser fin ut. Men jag vet en som är ännu snyggare jag ! Mr C förstås.

2008-02-25 @ 17:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0