Programridning LC:2

Idag red vi programridning i stallet och jag red LC:2. Min tränare Lisa var domare och av åtta anmälda startade bara fyra personer inklusive jag. Tråkigt när hälften hoppar av tycker jag.  Sixten kändes jättefin på framridningen fast "sockerbitarna" och bommarna de ställt upp istället för staket vid banan var läskiga till en början tyckte han. Han skötte sig exemplariskt hela ritten men var något slö och lite loj i både traven och i den fria skritten så det gick bitvis i undertempo.

Han höll sig dock i form i övergångarna som vi haft problem med tidigare och stod still bra i halten med eftergift :) Domaren tyckte han såg finare ut än någonsin i galoppen vilket var ruggigt kul att höra. Martina filmade (tack!) ritten och till min glädje så såg faktiskt min sits och hållning riktigt ok ut.  Skulle det varit tävling på lokal nivå hade vi väl placeringsmässigt hamnat någonstans i mitten sa domaren. Helt ok för att vara andra gången vi blir bedömda jag och Sixten, känner mig rätt nöjd. Och framförallt över att jag kom ihåg hela programmet utan att rida fel, yes!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej vännen!

Fy vad jag är dålig på att höra av mig..hm...men jag läser din blogg :).

Vad roligt, verkar vara en mysig häst:). Ja programridning ja..jag håller med..full koll på att ha just koll på allt när man rider program och jag kommer i håg att jag brukade vara helt slut och svetten bara lackade när man var klar..åh..jag måste verkligen ta tag i hela hästbiten och börja igen..så bra för en!! Gott Nytt År på dig och din familj...kanske kan ses nästa år :). Kram kram

2008-12-29 @ 23:02:07
Postat av: Martina

Ni var så duktiga så :)

2008-12-30 @ 00:04:52
Postat av: Anna S

Hej Maria, kul att du läser min blogg. Hästar är bra för en på alla sätt, håller fullständigt med :)

Det skulle vara kul att ses tycker jag med. Du kanske vill hänga med till stallet och rida? Gott nytt år! Kram/Anna

2008-12-31 @ 11:27:07
Postat av: Anna S

Hej Martina! Tack vad du är snäll :)

Tusen tack för hjälpen och de fina knopparna du gjorde. kram/Anna

2008-12-31 @ 11:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0