Äntligen fungerande övergångar!

Tränade i Söndags för Lisa och vi körde samma övning som sist. Först en volt i galopp och sen halvt igenom och vid medellinjen avbrott till trav 3-5 steg. Först gick det väl sådär i avbrottet, för det mesta så tappade han formen och blev cirka tre meter lång ;). Men efter ett par gånger och bra tips från Lisa så satt övergångarna med bibehållen form! Fan vad kul. Han gjorde ruskigt fina och samlade galoppfattningar ett par gånger och då tänkte jag "är det här verkligen min häst"? Äntligen lite belöning för allt slit. Efter jul ska vi rida programridning och jag tror att jag ska ta LC:2 då man rider just dessa övergångar som vi tränat på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0