Bortflugen kanariefågel

Imorse vid halv åtta knackade det på dörren (jag var inte hemma, morgonfodring) och där på farstubron stod en okänd man. Han undrade om det var vi som hade fågelbord på baksidan av huset. Nej sa maken det har vi inte men grannarna har. Då säger den mystiske mannen att deras kanariefågel har rymt och att han har sett den på baksidan av våra radhus, vid fågelborden. Det är uppenbart att det är mycket viktigt för honom att få tag på den lille rymmaren och han säger  att den betyder mycket för barnen. Sen sticker han iväg igen för att göra ett försök att fånga fågeln. Inte så stor chans att han lyckades tror jag iallafall. Vet tyvärr inte hur det gick för honom för vi hade nog med morgonbestyren när jag väl kom hem. Ska hålla utkik efter något gult bland blåmesarna och koltrastarna när jag kommer hem idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0