Jobbade igår

Igår var det mitt tredje arbetspass i rad i hotellets kök. Igår var jag helt själv hela kvällen och ett tag blev det riktigt körigt med många beställningar på en gång och en kylanläggningsfläkt som blåste iväg beställningarna! Som tur var styrde Emma upp det hela, hon brukar jobba i köket men hade baren nu. Gjorde åtskilliga Cesarsallader som tar tid och lyckades välta ut en hink med cesardressing över delar av kylarna och golvet. Halkigt blev det! Lyckades också med att bränna mig på handen när jag rostade vitlöksbröd och lyckades bränna ett till en kolbit. Det här med dricks är ju en trevlig sak som jag inte riktigt räknat med att man kunde få men i förrgår fick jag 105 kr med mig hem i dricks, nice.


Kommentarer
Postat av: Johan

Hej Anna! Jag undrade just hur det gick för dig på nya jobbet. Jag minns den danska tv-serien Hotellet som var så bra, jag tänkte att du får nog det lugnare, men så verkar det inte...:-). Kul med dricksen, du kommer nog att få en hel del. Snart är du en stor stjärna där. Kram! Johan

2008-05-13 @ 21:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0