Jobbade i baren i onsdags...

Stod själv i baren för första gången på hotellet och det gick rätt så bra och var riktigt roligt. Jag är ju pinsamt dålig på sprit och drinkar, vet knappt vad alla spritflaskor innehåller och än mindre vad det ska användas till. Det kom fram en kvinna som ville ha Campari (tror jag det var) och jag tog fram ett Martini glas och hällde upp fyra centiliter som var den mängd hon ville ha. Ställde upp glaset på disken och hon sa: Men ska jag inte få något annat i också, soda tillexempel? Jovisst självklart sa jag och försökte låtsas som om det var precis vad jag var påväg att hämta. Soda, ok vad sjutton är det nu då? tänkte jag och sprang in i köket och frågade tjejerna där. Seacrest skulle det stå på flaskan fick jag till svar. Letade i kylarna och hittade den och fyllde på i glaset. Tror att det är bäst att jag försöker skaffa mig en drinkbok och läsa på lite för att slippa känna mig så vilsen i drinkdjungeln...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0