Börjat "pimpa" uteplatsen idag

Får besök av Nina på torsdag och då kommer vi kanske vilja sitta ute på verandan och fika på dan tänkte jag. Men uteplatsen såg för bedrövlig ut och inte alls som i mitt dagdrömmeri så idag tog jag tag i det och åkte och skaffade lite pelargoner som jag tvingade maken att plantera i krukor. Själv låg jag på soffan och åt praliner, ha,ha nejdå jag stod för matlagningen faktiskt. Tittade även på fina utemöbler i trä samt några i metall/mosaik och tror att vi bestämt oss för de senare. Plast är ju billigare men ack så bedrövliga de ser ut (oftast). Men utemöblerna vägde typ ett ton och jag var ensam med barnen och jag insåg att det inte skulle fungera att få dem med sig just idag, grrrr. Imorrn ska jag städa undan alla pulkor och annat skräp som ligger där på altanen samt skura av farstukvisten (heter det så?) för den är smutsig. Möblerna hämtar maken imorrn, hoppas de blir snygga på plats! Mer tips på hur man får en fin uteplats någon? 

Kommentarer
Postat av: eva

jaa perlarginier är fint!!
massa blommor ett parasoll...fina dynor...nybakta bullar på ett fat...haha..och hemmagjord saft...finfint..

2008-05-14 @ 17:54:14
URL: http://evapinglans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0