Jobbat i helgen

Har jobbat både lördag och söndag kväll i baren med J som också har häst. Kul att jobba med henne eftersom vi hästnördar kan prata om vårt favoritintresse när vi har en minut över ;o). Vi spånade om att det skulle vara roligt att ta med hästarna och rida en långritt på Djurgården eller Järvafältet eller så tillsammans, det skulle vara så mysigt! Igår var det en amerikan som gav mig 250 kr i dricks, nytt rekord! I lördags var det däremot inte lika roligt, vi hade ett par utländska gäster som blev arga över det de blev serverade och påstod att det var fel och att de fått något annat kvällen innan när de beställt samma sak. Så jag gick tillbaka till köket och ändrade till det jag trodde de ville ha men då blev dom ännu argare och kom och nästan kastade tallrikarna på disken och bara gick därifrån. De ville inte alls lyssna på vad jag och en kollega ville erbjuda eller rätta upp det hela med. De både pratade och förstod engelska väldigt dåligt, därav missförståndet tror jag. Tur ändå att sånt händer så sällan det är så tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0