Nackdelen med att vara allergiker när man är gift med mig

Stackars min make. Nu är det dags för kräftskiva för stallfolket och vi får bjuda med oss övriga familjemedlemmar. Ja, vad kul tänkte jag då kan ju "gubben" få en chans att också lära känna personerna i stallet. MEN eftersom i princip ALLA hästägare också äger minst en hund eller katt eller annat som innehar päls blir det problematiskt. Min man är allergisk och inte bara lite utan JÄTTEALLERGISK och i samband med det även får han oftast astma. Festen skall hållas antingen i ridhuset (bad idea) eller hemma hos stallägaren som har en hund och tre katter (say no more). Sen har de även 3 hästar och springer ut och in med stallkläder lite hur som helst. Tror inte några mediciner klarar av att hålla det i schack. Nåja, vad är en bal på slottet.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0