Hemma från Öland igen

Vi har haft det bra på Öland trots regn och en riktig höjdare var Ölands djurpark. Lejon, tigrar, shimpanser och kameler var några av djuren som fanns där. Tivoli och vattenland fanns det också och Isak och jag åkte ett par av karusellerna, jag är barnsligt förtjust i karuseller!  Bergochdalbanan var också helt ok, lite kort bara. Min handväska hängde på kanten av barnvagnen och när vi kom till bilen och skulle åka hem upptäckte jag att den var försvunnen! Som tur var hade någon snäll människa hittat den och lämnat in den i informationen med allt kvar, puh.

Ett besök på Borgholms slott hanns också med där vi var med på den guidade turen. Men guiden pratade så mycket och särskilt om sitt specialintresse stensorter och barnen (och vi!) blev uttråkade så vi avvek lite diskret efter en timme och tittade runt själva.

Vi stövlade också upp de 138 trappstegen i Långe Erik men oj vad det blåste däruppe!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej hej!!

har läst din blogg lite i sommar..kul att du bloggar..och jag har varit sååå dålig..mailet du skickat till min jobbmail har ju hamnat på vänt då jag aldrig hinner svara på sånt från jobbet. Grattis till Matilda jag tror inte ens jag sagt det..fy på mig. Men Eva och jag har pratat om dig ibland. Hon och jag kommer jättebra överrens. Vore skoj att träffas snart tycker jag. Borde ju ha fått till något under semestern förstås..men nu idag var ju första dagen tillbaka..tiden bara går. Hoppas allt är bra och sköt om dig. Kram kram

2008-08-11 @ 22:58:35
Postat av: eva

åhhh ja visst var det mysigt trots regnet...kram kram..nu ses vi snart..

2008-08-12 @ 11:37:48
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Anna S

Kul Maria att höra av dig! Jag tycker också det vore roligt att ses. Hälsa Eva (eller lill-Eva som hon kallades när vi jobbade ihop) kram

2008-08-21 @ 20:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0