På stan igår med Johan...

Tog lite ledigt från familjen och träffade min kompis Johan igår i city. Vi promenerade omkring lite planlöst och hamnade till slut på Karlavägen där vi tog en fika. Jag festade till med en chokladbiskvi till min kaffe. Sen gick vi genom Humlegården tillbaka och då tänkte jag på filmen "Hundtricket". En riktigt rolig scen är inspelad där när han Wahlgrens karaktär har lånat en tax och ska ragga på tjejer och det kommer fram en gammal tant istället för en babe och beundrar hans hund. Kanske inte det ragg han hade tänkt sig ha,ha. Något som också var kul var när Johan berättade om när han råkade låsa in sig på toaletten hemma och inte kom ut och ropade till en granne som var på sin balkong att han behövde hjälp (genom badrumsfönstret). Det löste sig iallafall, han kom ut till sist på egen hand men då hade gubben redan hunnit ringa några släktingar som hade extranyckel och de hade naturligtvis också hunnit komma fram till lägenheten. Tur att det slutade väl och att han slapp sitta där alltför länge. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0