Föräldrakooperativ....

Vi har ju börjat titta på barnomsorgsplats till Matilda och idag var vi på ett Föräldrakooperativ bara 2 min promenadväg hemifrån. Vi fick en rundvisning och det verkade intressant men när jag fick höra hur mycket jobb som krävs av föräldrarna så blev jag tveksam. Vi som redan i nuläget inte får tiden att räcka till, ska vi ta på oss ännu mer jobb? Föräldrarna ska hjälpa till med städning, laga grejer och hoppa in som vikarierande dagispersonal om och när det behövs. Vi hinner ju knappt med att hålla det egna hemmet fritt från grötrester, gamla blöjor, smutsig disk och dammråttor.  Behöver jag säga att jag avskyr att städa?! Får nog titta på lite andra alternativ också innan vi bestämmer oss!


Kommentarer
Postat av: eva

usch..nä såna dagis där man hjälper till är botten!!
man betalar för detta-att slippa...haha..elr?? det kommer att bli tungt annars jag vet...vi var med i ett åsnt innan för många år sen...tur att mats var handyman säger jag bara....kramkram

2008-04-09 @ 10:58:22
Postat av: Moi

Låter trist. Mne det finns ju bar ställen också. Titta bland dem du så ska du se att du hittar något som passar dig och Matilda bra.

2008-04-15 @ 16:57:18
URL: http://buzfamily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0