En försmak av sommarvärmen

Idag har det varit nästintill sommarvärme här och vi har suttit ute mycket på vår altan och gottat oss. Lilltjejen verkade tycka att det var rasande spännande att åla omkring på ny terräng och maken oroade sig för att hon skulle få stickor i händerna. Som tur var hände inte det. Med risk för att han kan bli lite purken så är han nog den oroliga och lite "nojjiga" parten av oss två föräldrar och ibland oroar han sig nog lite väl mycket för mina i hans ögon "galna" påhitt. Som tex att ge Matilda små brödbitar med leverpastej på till frukost. Han tittade på mig som om jag försökte ta livet att flickstackarn! Skall tilläggas att hon har 2 tänder och måste lära sig tugga nångång och jag har läst i barnböckerna att det är dags nu. Fast  jag kanske inte har något riskbeteende vad vet jag precis som en uppkörningskontrollant sa (behöver jag säga att han kuggade mig?). Och oturligt nog var det pga mig som sonen fick 2 sprickor i ena benet när han var två år och fastnade med sina långa ben under sulkyn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0