Hoppträning

Var med på vår första hoppträning på väldigt länge igår. När vi kom in i ridhuset var en bana uppbyggd med hinder på säkert 1,20 och jag kände ett sting av nervositet och tänkte att "bara hon inte tror att jag ska hoppa på de där höjderna".  Vi red fram jag och de andra 4 ekipagen och Sixten var mycket skeptiskt till att ens gå i närheten av hindren med murdelar och ett annat utrustat med en slags röd vaxduk. 

Vi började med cavaletti och sen 2 krysshinder med markbommar före och efter. Meningen var att man skulle sakta av till trav mellan dessa två men det lyckades väl sådär för oss. Sen hoppade vi titthindrena i följd med 3 galoppsprång emellan och jag fick ett stopp först på muren. Efter det gick det som en dans. Näst på tur blev det en kombination med 2 galoppsprång emellan. Tillslut tog vi hela banan på 6 hinder på kanske 80 cm höjd och det klarade han felfritt och vi fick plenty med beröm från tränaren. Oj vad roligt det var och Sixten var så duktig!

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh, vad roligt! Han tycker ju det är så kul :)

2009-01-29 @ 10:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0