Lussebak och fingerfärg - vilken röra

Igår var det dags för lussebullsbakande och det utfördes av mig och Isak. Under jäsningen startade jag även projektet "Matilda leker med fingerfärg" i badrummet. På golvet ett stort pappersark, på det två byttor med färg, rött och grönt och en pensel. Tog av henne kläderna, hon fick endast behålla blöjan. Placerade henne utanför pappret och hon såg mycket skeptisk ut till mitt påhitt och ville helst gå därifrån såg det ut som. Men efter en liten stund gick hon fram och doppade ett finger i den röda byttan och förde fingret till munnen, nä det var tydligen inte gott med röd färg kunde man se i ansiktsuttrycket. Det såg det ut som om hon satt på sig knallrött läppstift. 

Jag visade henne och tog lite färg på fingret och målade på pappret. Ja nu började det lossna och hon stoppade också ner fingrarna och målade. Efter det kom hon igång och använde penseln också och verkade tycka att det var rätt så roligt att kladda och måla. Men pappret var tydligen inte tillräckligt för hon började också måla med grönt på tvättmaskinen och en skåplucka, tur att färgen är så lätt att tvätta bort. Och plötsligt hade degen jäst klart och vi var tvungna att kasta oss in och ta hand om den. Min stackars make fick ta över och rengöra badrummet. En himla röra blev det av alltsammans men en fin film blev det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0